Inzertszöveg:
Hungária Biztosító a nemzetközi vizeken (Szerkesztette: Gorbói Tamás Munkatársak: Borsodi Ervin, Kiss I. György, Nyáry Gábor, Bakos Zsuzsa, Zalányi Ferenc, Harcsa Béla, Papp Ferenc)
Elhangzó szöveg:
Hajózásban sem vagyunk nagyhatalom. Épp ezért meglepő, hogy a világ tengerein közlekedő hajók biztosításában érdekelt egy magyar vállalat is. A részletekről a Hungária Biztosító illetékesét kérdeztük [Pálfi Sándor főosztályvezető, szinkron]: "A Hungária Biztosító a tengeri hajók biztosításában két oldalról érdekelt, egyrészt mi magunk is a magyar tengerjáró hajók biztosítása révén bekapcsolódunk egy nemzetközi hálózatba, viszont biztosítjuk ezeket a kockázatokat, illetve mi is vállalunk más nagy biztosító társaságoktól az általuk biztosított hajókból bizonyos részesedéseket. A viszontbiztosítás az a tevékenység, amikor a viszontbiztosító az általuk vállalt túl nagy kockázatokat megosztják más biztosítókkal, arányos részét átadják a díjnak, és ha kár merül fel, akkor értelemszerűen ezek a biztosítók arányos részét fizetik a kárnak. Ily módon érhető el, hogy egy nagy kár többek számára kis kárként jelenthet meg. A kockázatukat nemzetközileg lehessen széttörleszteni. Érdekes módon az egész biztosítási szakma múltja az ókori Föníciában a tengeri hajóbiztosítással kezdődött, hiszen akkor merült fel először az igény, hogy a nagy értéket képviselő hajót és rakományát együttesen társadalmi méretekben kockázatilag megosszák. És természetesen ehhez hozzájárult azt is, hogy maga a tengeri fuvarozás jelenthet olyan veszélyeket, mind az áru, mind a hajó számára, amely miatt hát ilyen formában védeni, védelmezni kellett. Sokak szemét megragadja az a kis tábla, amely azt tanúsítja, hogy a Hungária Biztosító a Lloyds magyarországi ügynökeként is tevékenykedik. Ez lényegében azt jelenti, hogy mindazon károknál, amelyekre a Lloyds rendelkezik valamely biztosított biztosítása, a Hungária Biztosító jogosult és felhatalmazott, hogy Magyarországon történő káreseménynél a szükséges szemlét elvégezze, a szemle jegyzőkönyvet kiállítsa. Ami a nagy károkat illetik, azok nem kerülik el azért az intézetünket, bár ezekkel rendszerint viszontbiztosítóként találkozunk. A legutóbbi nagy közfigyelmet kiváltó eset a Maxim Gorkij hajóé volt, amelynek kárából viszontbiztosítás formájában a Hungária Biztosító is részesedett. A tengeri kalózkodás az egy újraéledő probléma, természetesen a hajók biztosításai erre a kockázatra is kiterjednek. És bizony, ha a hajók távol-keleti vizeken hajóznak, illetve egyre gyakrabban, legújabban már a Földközi-tengeren is ezek a kalózok feltűnnek, mind a hajóra, mind a rakományára nézve ezek a kalózok komoly veszélyt jelentenek. Szükségszerű és értelemszerű, hogy a biztosítás ez ellen a kockázat ellen is védelmet nyújtson. Ami a jövőt illeti, nemcsak tengeri biztosításról van szó, ha hajókról beszélünk, hiszen a Dunán is egyre több nagy értéket jelentő hajó közlekedik és ezek biztosítása is komoly és érdekes szakmai probléma. Azt hiszem, hogy mindenképpen a Duna-Rajna-Majna csatorna megnyitása az egy olyan esemény lehet, amely ezen a területen is új fejezetet nyit és intézetünk számára számos új, érdekes, és volumenében jóval nagyobb biztosítási feladatot jelent majd."
Kivonatos leírás:
Kapcsolódó témák:
-
Szakmai címkék:
-
Kapcsolódó helyek:
-
Személyek:
-
Nyelv:magyar
Kiadó:Budapest Filmstúdió
Azonosító:MFH_1989_47-01