1951. június
Magyar Filmhíradó23.
A kelet-nyugati metróvonal tervezése, valamint építése a Népstadionnál és a Vérmezőn 3178 megtekintés, 0 hozzászólás, 2 megosztás
Több filmhír ebből a híradóból:

Adatlap

Inzertszöveg: Az épülő földalatti gyorsvasút
Elhangzó szöveg: A Középülettervező Intézet mérnökei lelkes munkával készítették el a földalatti gyorsvasút Népstadion melletti végállomásának gyönyörű modelljeit. A hatalmas, kupolás várócsarnokból jutnak majd le az utasok a pályaudvarra. A gondos tervek biztosították a várócsarnok művészi kiképzését. A Népstadion melletti végállomáson már közel százezer köbméter földet emeltek ki. Bálint József heggesztő (sic!) 170%-os teljesítményével bizonyítja, hogy jó harcosa a békének. A vasbetonszerelő sztahanovista brigád átlagteljesítménye eléri a 200%-ot. Komlós István és Vasas Károly sztahanovista művezető Galgóczi Ferenc építésvezető-helyettessel rendszeresen megbeszéli a napi munkát. A tervezőknek a moszkvai metró építkezéseinek hatvan kötetes dokumentációs anyaga mutatott irányt az egyes munkafolyamatok megkezdésénél. Munkájukat Magyar Bálint, az építkezés vezető mérnöke irányítja. A gyorsvasút útvonala a Népstadiontól kiindulva, a Rákóczi úton keresztül, a Sztálin téren át, a Kossuth Lajos teret érintve a Duna medre alatt halad át Budára, a Déli pályaudvarig. A Vérmezőnél nagyszerű környezetben épül a gyorsvasút másik végállomása. Tötös Lajos műszakvezető mérnök megbeszéli a keszonosokkal az aknamélyítés feladatait. A keszonosok - az aknamélyítő bányászok - már tizennyolc méter mélységben dolgoznak. Ebben a mélységben kemény, sziklás talajjal kell megküzdeniük. A lágymányosi kikötőbe naponta érkeznek a Szovjetunióból a tübbingszállítmányok. Ezekből a tübbingszelvényekből szerelik össze a földalatti gyorsvasút alagútjának acélvázát. Így épül felemelt ötéves tervünk kiemelkedő alkotása, a földalatti gyorsvasút.
Kivonatos leírás: A Népstadion melletti metró-végállomás épületének makettje (kupolás, oszlopos épület Rákosi-címerrel). A Középülettervező Vállalat mérnökei a makettek részleteit mutatják a híradó operatőrének. Vázlatrajzok a metróról. Építkezés a Népstadion végállomásnál (hegesztők, vasbetonszerelők (köztük fiatal munkásnők)). Művezetők és építésvezető egyeztetése a terepen, mérnökök a tervezőasztaloknál (tervrajzok fölött, felhasználva a moszkvai metró építésének dokumentációját). A földalatti útvonalát ábrázoló térkép, melyen Magyar Bálint vezető mérnök magyaráz munkatársainak. Építkezés a Vérmezőn (a földalatti budai végállomásának felszíni épületei). Föld- és kőkitermelés a gyorsvasút alagútjában. Lágymányos, hajókikötő, a metróalagutak acélvázához használható ovális acélelemek partra emelése darukkal, majd összeszerelésük megkezdése.
Kapcsolódó témák: -
Szakmai címkék: -
Kapcsolódó helyek: -
Személyek: -
Nyelv:magyar
Kiadó:MHDF
Azonosító:mfh-51-23-02

Címkék

-

Hozzászólások

Ehhez a filmhírhez még nem érkezett hozzászólás.
Új hozzászólás (1000/0 karakter)
Ha a filmhírrel kapcsolatban szeretné közzétenni véleményét, kérjük,
regisztráljon, vagy lépjen be az oldalra.

Ez a weboldal sütiket használ

Sütiket használunk a tartalmak személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához. Cookie adatkezelési tájékoztatónkat itt találhatja meg.

Megértettem