Inzertszöveg:
Az épülő földalatti gyorsvasút
Elhangzó szöveg:
A Középülettervező Intézet mérnökei lelkes munkával készítették el a földalatti gyorsvasút Népstadion melletti végállomásának gyönyörű modelljeit. A hatalmas, kupolás várócsarnokból jutnak majd le az utasok a pályaudvarra. A gondos tervek biztosították a várócsarnok művészi kiképzését. A Népstadion melletti végállomáson már közel százezer köbméter földet emeltek ki. Bálint József heggesztő (sic!) 170%-os teljesítményével bizonyítja, hogy jó harcosa a békének. A vasbetonszerelő sztahanovista brigád átlagteljesítménye eléri a 200%-ot. Komlós István és Vasas Károly sztahanovista művezető Galgóczi Ferenc építésvezető-helyettessel rendszeresen megbeszéli a napi munkát. A tervezőknek a moszkvai metró építkezéseinek hatvan kötetes dokumentációs anyaga mutatott irányt az egyes munkafolyamatok megkezdésénél. Munkájukat Magyar Bálint, az építkezés vezető mérnöke irányítja. A gyorsvasút útvonala a Népstadiontól kiindulva, a Rákóczi úton keresztül, a Sztálin téren át, a Kossuth Lajos teret érintve a Duna medre alatt halad át Budára, a Déli pályaudvarig. A Vérmezőnél nagyszerű környezetben épül a gyorsvasút másik végállomása. Tötös Lajos műszakvezető mérnök megbeszéli a keszonosokkal az aknamélyítés feladatait. A keszonosok - az aknamélyítő bányászok - már tizennyolc méter mélységben dolgoznak. Ebben a mélységben kemény, sziklás talajjal kell megküzdeniük. A lágymányosi kikötőbe naponta érkeznek a Szovjetunióból a tübbingszállítmányok. Ezekből a tübbingszelvényekből szerelik össze a földalatti gyorsvasút alagútjának acélvázát. Így épül felemelt ötéves tervünk kiemelkedő alkotása, a földalatti gyorsvasút.
Kivonatos leírás:
A Népstadion melletti metró-végállomás épületének makettje (kupolás, oszlopos épület Rákosi-címerrel). A Középülettervező Vállalat mérnökei a makettek részleteit mutatják a híradó operatőrének. Vázlatrajzok a metróról. Építkezés a Népstadion végállomásnál (hegesztők, vasbetonszerelők (köztük fiatal munkásnők)). Művezetők és építésvezető egyeztetése a terepen, mérnökök a tervezőasztaloknál (tervrajzok fölött, felhasználva a moszkvai metró építésének dokumentációját). A földalatti útvonalát ábrázoló térkép, melyen Magyar Bálint vezető mérnök magyaráz munkatársainak. Építkezés a Vérmezőn (a földalatti budai végállomásának felszíni épületei). Föld- és kőkitermelés a gyorsvasút alagútjában. Lágymányos, hajókikötő, a metróalagutak acélvázához használható ovális acélelemek partra emelése darukkal, majd összeszerelésük megkezdése.
Kapcsolódó témák:
-
Szakmai címkék:
-
Kapcsolódó helyek:
-
Személyek:
-
Nyelv:magyar
Kiadó:MHDF
Azonosító:mfh-51-23-02