Inzertszöveg:
Tizezredik motor [Nagy László]
Elhangzó szöveg:
A Csepel Autógyár az első motort két és fél évvel ezelőtt a hősi sztálini műszak idején készítette el. Ez év március 1-én a tízezrediket bocsájtotta útjára. A gyár minden dolgozója harcol a percekért. László Ferenc az esztergapad mellett, Síró Erzsi a fúrónál. Hamvas Ferenc a 16 orsós, önműködő, szovjet hengerfej marógépnél küzd felajánlása teljesítéséért. A motorszerelők nagyrészt átképzősök. Április 4-re harminc motor szerelését vállalták terven felül. Nap nap után egyre több gépkocsi hagyja el a gyár futószalagját. A Csepel Autógyár dolgozói március 26-án büszkén jelentették, hogy április 4-i vállalásukhoz híven negyedéves tervüket négy nappal a határidő előtt teljesítették.
Kivonatos leírás:
A szigetszentmiklósi Csepel Autógyár 1949. dec. 21-re elkészült első, négyhengeres Csepel motorja (kistotál, alatta felirat: "Ezen motor volt az első melyet gyárunk kollektívája készített el határidő előtt 1949. dec. 21.-ére a magyar nép barátjának és segítőjének a békefront vezérének Sztálin elvtársnak 70-ik. születésnapja tiszteletére munkaverseny felajánlás eredményeként a Csepel Autógyár dolgozói.") Kész motorok a gyár egyik műhelyében. Munkaképek, dolgozó szakmunkásnők és férfiak (főtengely esztergályozása, dugattyú részeinek sorozatgyártása, hengerfej marása célgéppel). Csepel D-350-es teherautók a futószalagon és a gyárudvaron. Újságcikkek a Csepel Autógyárról. A gyár főbejárati kapuja (kovácsoltvas szerkezet, vörös csillag), majd a rajta kigördülő teherautók.
Kapcsolódó témák:
-
Szakmai címkék:
-
Kapcsolódó helyek:
-
Személyek:
-
Nyelv:magyar
Kiadó:MHDF
Azonosító:mvh-52-14-03