Inzertszöveg:
Így készül a
(Knoll István)
Elhangzó szöveg:
A Fővárosi Autóbuszüzem garázsaiban éjszakánként átvizsgálják a forgalomból visszatérő buszokat. Elvégzik a kisebb javításokat és karbantartási munkálat, hogy hajnalban lehetőleg minden autóbusz kifuthasson a pesti utcákra. Évről évre mind több autóbuszra van szükség. Az Ikaruszban néhány hete futószalagszerűen gyártják a vázat. A szerelőszalag elején sínre tett üres kocsin, különféle darabokból felépítik az autóbusz vázát. A kétóránként továbbhaladó szerelő kocsin formálódik a váz, amelyhez munkahelyenként újabb és újabb részeket hegesztenek. Így mire a szerelőkocsi a futószalag végére ér, már a kész autóbuszvázat emeli le a daru. Ugyancsak a gyár tervei alapján készült a másik futószalag is. Itt az előbb látott vázat már lemezekkel burkolják. Egyes típusoknál, új konstrukció alapján, padló alatti motort alkalmaznak. Az Ikarusz gyár januárban adta át a fővárosi közlekedésnek az első új típusú 100 személyes, és a négy ajtós, eddigieknél nagyobb, 180 személyes csuklós autóbuszokat.
Kivonatos leírás:
Autóbuszok állnak be a garázsokba. Karbantartási munkákat végeznek rajtuk. Ikarusz gyár: futószalagon készülő buszváz. Munkaképek a buszok összeszereléséből /lemezekkel burkolják, beszerelik a motort. Új típusú, 100 ill. 180 személyes /csuklós/ autóbuszok.
Kapcsolódó témák:
-
Szakmai címkék:
-
Kapcsolódó helyek:
-
Személyek:
-
Nyelv:magyar
Kiadó:Budapest Filmstúdió
Azonosító:MFH_1964_05-02