Inzertszöveg:
75 éves a MAHART (Borsodi Ervin, Szabó László)
Elhangzó szöveg:
A téli kikötőben a tavaszt várja a MAHART népes hajóparkja. Persze akad munka ilyenkor is: törni kell a jeget minden áron, nehogy az értékes hajótestek kárt szenvedjenek. A magyar hajózás szerepét a múzeumban rendezett ünnepi ülésen méltatta Csanádi György közlekedés és postaügyi miniszter. Ez a jegyzőkönyv, amelyet Ferenc József 1894-ben szentesített, részvénytársasággá avatta vízi közlekedésünket. 1910-ben már több mint félmillió utast szállítottak a M.F.T.R hajói. Még a MÁV is beállított néhány vasútpótló vízi járművet. Az első világháború után a békeszerződés csaknem felére csökkentette a hazai hajóparkot. A Csepeli Vámmentes Kikötőt 1928-ban helyezték üzembe, hogy átrakás nélküli, közvetlen összeköttetést teremtsenek a Közel-Kelettel. A második világháború után ennyi maradt a hajókból, így indult meg a víziközlekedés. Az eltelt huszonöt esztendő során viszont szinte ugrásszerűen fejlődött a magyar hajózás, elsősorban a teherforgalom. A MAHART egységes irányítása mellett kezdődött meg a Csepeli Vámmentes Kikötő nagyszabású bővítése is. Az elképzelések szerint hat-nyolcezer tonnás hajókkal Is fejlesztik a tengeri áruszállítását és párhuzamosan ilyen tengeri kikötővé építik át Csepelt. A Dunán is változnak az idők: a személyhajók megmaradnak, s a jövőben turista- és üdülőhajókká átalakítva járják a vizeket.
Kivonatos leírás:
Kapcsolódó témák:
-
Szakmai címkék:
-
Kapcsolódó helyek:
-
Személyek:
-
Nyelv:magyar
Kiadó:Budapest Filmstúdió
Azonosító:MFH_1970_06-01