1976. december
Magyar Filmhíradó49.
Elkészült az M3-as metróvonal első szakasza 1824 megtekintés, 0 hozzászólás, 0 megosztás
Több filmhír ebből a híradóból:
123

Adatlap

Inzertszöveg: Finisben (Borsodi Ervin, Kiss I. György)
Elhangzó szöveg: Az utóbbi években szép fővárosunk sok pontja egy-egy felbolygatott méhkashoz hasonlított. A legtöbb gondot okozó közlekedési gócok egyike a Kálvin tér volt. Közel négy éve kezdték meg az átépítését, hogy a gyalogos forgalmat a föld alá tereljék és megépítsék a metró új állomását is. Három éve ezt tapasztaltuk a Kálvin téren. (szinkron, Radnóti László kérdezi az utca emberét:) "– Végre megoldják a problémát. Nem lehetett rendesen közlekedni. Elég nehéz volt a kocsiknak, a járókelőknek is… – Most aztán különösen nehéz! – Hát most nagyon nehéz, de ezt ki kell bírni. Mert, hogyha kész lesz ez a metrómegoldás, ahogy legalábbis láttuk az újságba, akkor ragyogó lesz. – Gyakran tetszik erre járni? – Hát itt lakom a Dohány utcába. – Önöknek azér’ most néhány esztendeig türelemmel kell lenni. – Hát, türelemmel, de meg fogja érni, azt hiszem." Türelem, türelem, ez volt a visszatérő mottó. De vajon rászolgáltak-e az illetékesek? Napjainkban erre kerestük a választ. (szinkron, riporter kérdezi a járókelőket:) "– Három évvel ezelőtt, mikor elkezdték az építkezést, türelmet kértek. Megérte-e a várakozás? – Megérte, megérte. Bízom benne, hogy gyönyörű szép lesz ez az egész környék. – Sok kellemetlenséget okozott ez az építkezés? – Megmondom őszintén, hogy bámulatos, hogy a gyalogosok számára is és a közlekedés számára is biztosítani tudták a forgalmat." A nagy budapesti ásatások másik csomópontja a Deák tér, ahol a föld alatt három metróvonal találkozik. Legmélyebben a már hat éve működő kelet-nyugati metró, legfelül az úgynevezett Millenniumi Kisföldalatti alagútja fut. A most épülő észak-déli vonal a kettő között húzódik majd. Az építők itt a célegyenesben vannak, a mozgólépcső már működik. A mélyállomáson a befejező szerelő és belső kiképzési munkák folynak. Ha majd elindulnak az első szerelvények, akkor ebben az alagútban futnak. A másik ideiglenes végállomás, arra az elkövetkező néhány évre, amíg a vonal tovább épül, a Nagyvárad tér. Itt is jártunk. Ezen a szakaszon már nem lesz mozgólépcső, a beérkező metró ide a kéreg alatt fut majd be. Felette az aluljáróban már megszokottan hétköznapi a forgalom. A belváros központjában, a Felszabadulás téren fokozott figyelem kísérte a munka előrehaladását, hiszen itt aztán minden kíváncsi pesti járókelő megfordult. [Lelkes Mihály mérnök, Fővárosi Tanács Közlekedési Igazgatósága]: "1976-os esztendő egy nagy periódust zár le a főváros tömeges közúti közlekedésében. Egyszerre, ennyi időben, ennyi létesítménnyel a főváros még nem gazdagodott. Minden létesítményt a város funkciónak fenntartása mellett kellett megvalósítani. Tréfásan szólva, budapestiek azzal segítették a megvalósulást, hogy elviselték az építkezést." A megvalósított terv mindennél többet mond. Az Y aluljáró - ez a név máris közismertté vált - akármelyik világvárosnak diszévé válna. Egyik ága a Károlyi Mihály utcából akadály nélkül vezeti a forgalmat a Petőfi Sándor utcába. Az Y másik ágán a gépjárművek ugyancsak zavartalanul haladnak az Erzsébet híd irányába.
Kivonatos leírás:
Kapcsolódó témák: -
Szakmai címkék: -
Kapcsolódó helyek: -
Személyek: -
Nyelv:magyar
Kiadó:Budapest Filmstúdió
Azonosító:MFH_1976_49-01

Címkék

-

Hozzászólások

Ehhez a filmhírhez még nem érkezett hozzászólás.
Új hozzászólás (1000/0 karakter)
Ha a filmhírrel kapcsolatban szeretné közzétenni véleményét, kérjük,
regisztráljon, vagy lépjen be az oldalra.

Ez a weboldal sütiket használ

Sütiket használunk a tartalmak személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához. Cookie adatkezelési tájékoztatónkat itt találhatja meg.

Megértettem