Inzertszöveg:
Gyorsul a főváros közlekedése [Borsodi Ervin, Barcs Sándor]
Elhangzó szöveg:
Budapest utasforgalma a megnövekedett munkaerő-szükséglet miatt erős mértékben felduzzadt. Gócpontok: a Rákóczi út és Körút keresztezése, a Marx tér, továbbá a Dimitrov tér forgalma zsúfolttá lett, életveszélyessé vált. Fővárosunk közlekedésének irányítói megtárgyalták a fennálló problémákat, hogy segítsenek azokon. A torlódásokat az okozza, hogy a közlekedési vonalak a peremvárosokból sugárirányba haladva a központi útvonalak felé összpontosulnak. Az utasáramlást tehát úgynevezett áthordó vonalakkal kell feloldani. A szakértők javaslatai alapján kidolgozták a terveket. Meg kell építeni a Dózsa György úti aluljárót, trolibuszok beállításával pedig tehermentesíteni lehet a Rákóczi út forgalmát. A Dunapart mentén kiépül a 2-es vonala is, összeköttetést teremtve a felépült csepeli gyorsvasúttal, egyúttal pedig a közlekedés gyorsítása érdekében ritkítani fogják a megállóhelyeket. Terveinket mi valóra váltjuk. Röviddel a határozatok után megépült a Dózsa György úti aluljáró, rendkívül megkönnyítve a peremvárosrészeken lakó dolgozók közlekedését. Közlekedési nehézségeink gyors megoldására segítségünkre sietett a baráti Szovjetunió. Huszonnyolc gyönyörű trolibuszt kaptunk. A trolibuszok nagymértékben tehermentesítik a Rákóczi út túlzsúfoltságát azzal, hogy a Zuglóban lakó dolgozók a Lenin körutat keresztezve átszállás nélkül a Dunapartig tudnak utazni. Közlekedésünk irányítói üzembe helyezték a Duna pesti oldalán a gyorsjáratú 2-es villamos vonalát a Nagykörút tehermentesítésére. Ezzel kapcsolatban hatalmas beruházással megoldották a Dimitrov tér forgalmát is. A Szabadság-híd pesti hídfőjénél a 2-es vonalát a föld alá vezették. Az aluljáró megépítésénél mélyépítőink több mint egy évig dolgoztak, 25 ezer köbméter földet emelve ki. Az így meghosszabbított villamosvonalon dolgozóink gyorsan eljutnak a Boráros térre, ahol a Csepelre igyekvőket a vasútépítők május 1-i ajándéka, a gyorsvasút várja. A Boráros téri végállomástól az eddigi több mint félórás döcögés helyett nyolc perc alatt érünk Csepelre, a Rákosi Művek bejárata elé. Budapest közlekedési dolgozói nagyszerű munkájukkal kiérdemelték dolgozó társaik megbecsülését.
Kivonatos leírás:
Forgalmas útkereszteződés a Blaha Lujza téren (villamos-, busz-, autó- és gyalogosforgalom). Értekezlet a főváros tömegközlekedésének korszerűsítésével kapcsolatban tervrajzok felett egyeztető közlekedésmérnökök). Animált várostérkép mutatja meg a közlekedésfejlesztési terveket. A Dózsa György úti aluljáró (közlekedő 23-as villamosok). MTB-82-es trolibuszok (70-es járat) Budapest forgalmában (Majakovszki (ma: Király) utca és a Lenin (ma: Teréz) körút kereszteződésében; a Körúton közlekedő 66-os villamos, kerékpáros- és gyalogosforgalom). 70-es trolibusz és 2-es villamos közlekedik a Kossuth téren (háttérben a Parlament épülete). 2-es villamosok a Duna vonalán (háttérben a Gellért-hegy, a Szabadság szobor, a Szabadság híd és pesti hídfője. A Dimitrov tér (ma: Fővám tér) forgalma a Közgazdaságtudományi Egyetem (ma: Corvinus) egyik ablakából filmezve (közlekedő villamosok a hídon és az aluljáróban). Villamos- és gyalogosforgalom az aluljáróban. A Boráros tér Csepelről érkező utasokkal, induló szerelvény Csepelre (forgalomirányító nő, kezében jelzőtárcsával, tisztelgő kalauznő a HÉV-en). Közlekedő HÉV-szerelvények Csepel és a Boráros tér között.
Kapcsolódó témák:
-
Szakmai címkék:
-
Kapcsolódó helyek:
-
Személyek:
-
Nyelv:magyar
Kiadó:MHDF
Azonosító:mfh-51-35-02