Inzertszöveg:
Épül a földalatti gyorsvasút [Borsodi Ervin, Barcs Sándor]
Elhangzó szöveg:
Egy évvel ezelőtt határozta el a Minisztertanács a budapesti gyorsvasút megépítését. Azóta óriási léptekkel haladt előre az építkezés üteme. A lágymányosi munkahelyen összeszerelve várják munkába állításukat a fúrópajzsok. Egy-egy fúrópajzs átmérője tíz méter. A hatalmas acélgyűrű védelme mögött előrehaladva fúrják majd az alagútépítők a földalatti útját. A Népstadion melletti végállomáson nagyarányú, gépesített munka folyik. Az eddig beépített beton mennyisége több mint tízezer köbméter. A betonmunkában a Közgazdasági Egyetem hallgatóinak diákbrigádja vezet. A kanalas exkavátorral Lőrincz József nyolcvan ember napi munkáját végzi. Egy fogásra két tonna földet emel ki gépével. Az itt kiemelt földmennyiséggel az Erzsébet-hídtól a Szabadság-hídig lehetne megtölteni a Duna medrét. A vérmezői végállomásnál Jefim Filipovics Suvajev, a moszkvai metró egyik építőmérnöke segíti tanácsaival az építőket. Lent, a föld mélyében már folyik az alagút furása. Dárdai János és Major Mihály vájárok hősi munkát végeznek: percenként ötszáz liter talajvíz lezúdulása közepette dolgoznak. Előkészítik robbantáshoz a nehéz márga kőzetet. Épül ötéves tervünk büszkesége, a földalatti gyorsvasút.
Kivonatos leírás:
Lágymányos, fúrópajzsok összeszerelésén dolgozó szakmunkások, mérnökök. Építkezés a Népstadionnál, a Kerepesi út-Hungária körút kereszteződésében (betonozás, dolgozó diákmunkások, szakmunkások, háttérben a Lisieuxi Szent Teréz templom részlete). Vérmező, a metró felszíni létesítményeinek kitűzését (teodolittal) végző mérnöknők szovjet szakértő bevonásával dolgoznak. A Vérmező alatt dolgozó vájárok (fúrás, kőszállítás csillékben, felszínre húzás teherlifttel).
Kapcsolódó témák:
-
Szakmai címkék:
-
Kapcsolódó helyek:
-
Személyek:
-
Nyelv:magyar
Kiadó:MHDF
Azonosító:mfh-51-38-04