1973. április
Magyar Filmhíradó14.
A budapesti tömegközlekedés fejlesztése 13052 megtekintés, 0 hozzászólás, 1 megosztás
Több filmhír ebből a híradóból:
123

Adatlap

Inzertszöveg: 5 millió utas (Róna Péter, Kiss I. György)
Elhangzó szöveg: Ismerős képek. Budapest közlekedik. Az utasszámlálások adatai szerint nap, mint nap ilyen arányban és irányban áramlanak az utasok Nagy-Budapest területén. Napjainkban, többszöri utazásokat számítva, napi ötmillió utas, a fél ország jön-megy a budapesti tömegközlekedés ezer kilométeres útvonalain. Hogyan lehet segíteni az egyre népesebb főváros közlekedési gondjain? Nemcsak idő, hanem pénz, tömérdek pénz, és némi türelem, megértés szükséges hozzá. A cél: csökkenteni a menetidőt és fokozni az utasok kényelmét. Ez a cél vezette a Fővárosi Tanács szakembereit, amikor kidolgozták az úgynevezett „gyorsközlekedési hálózat” tervét. A rendszer gerince a metróhálózat, amely átlós irányban a város központján halad keresztül és hozzá csatlakoznak a gyorsvillamosok, gyorsautóbusz vonalak, meg az úgynevezett elővárosi gyorsvasút. A terv első ütemeként már megvalósult a kelet-nyugati metróvonal az Őrs Vezér tértől a Déli pályaudvarig, a belvároson keresztül. Az új földalatti gyorsvasúthoz szervesen kapcsolódik a régi, a millenniumi földalatti vasút, amelynek jelenleg folyik a rekonstrukciója és meghosszabbítása. A kelet-nyugati metróvonalhoz HÉV-vonalak csatlakoznak, s így a peremvárosok lakói órák helyett szinte percek alatt közelíthetik meg a város központját. A távlati tervek szerint az észak-déli metróvonal Újpestet köti össze Pestlőrinccel a belvároson keresztül. Ennek első, a Marx tér és Nagyvárad tér közötti szakaszát 1976-ig fejezik be. Ehhez csatlakozik majd a csepeli gyorsvasút. A későbbiek során épül meg az Újpalotát Budafokkal, és a Kelenföldi pályaudvarral összekötő metróvonal, szintén a belváros érintésével. Ezzel lesz teljes a metróhálózat, amely alapvetően megváltoztatja majd Budapest egész közlekedési rendszerét. A metró kiegészítéseként az elővárosi gyorsvasutak a távoli kerületek, a fővárossal szomszédos községek lakói számára könnyítik meg az utazást. A mainál gyorsabb autóbuszjáratok szállítják majd az utasokat a XVII. kerületbe, Budakeszire, Budaőrsre végállomástól végállomásig megállás nélkül. Gyorsvillamos közlekedik majd Kőbányára, a külső körutakról majd Óbudára és a Moszkva térről a Hűvösvölgybe. Ezek tervek, amelyeknek megvalósítása már csendben, vagy olykor nagyon is zajosan javában folyik. Évi hárommilliárd forintot fordít erre a célra a Fővárosi Tanács.
Kivonatos leírás:
Kapcsolódó témák: -
Szakmai címkék: -
Kapcsolódó helyek: -
Személyek: -
Nyelv:magyar
Kiadó:Budapest Filmstúdió
Azonosító:MFH_1973_14-01

Címkék

-

Hozzászólások

Ehhez a filmhírhez még nem érkezett hozzászólás.
Új hozzászólás (1000/0 karakter)
Ha a filmhírrel kapcsolatban szeretné közzétenni véleményét, kérjük,
regisztráljon, vagy lépjen be az oldalra.

Ez a weboldal sütiket használ

Sütiket használunk a tartalmak személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához. Cookie adatkezelési tájékoztatónkat itt találhatja meg.

Megértettem