Inzertszöveg:
Sinek a föld alatt (Borsodi Ervin, Sziklay Kornél)
Elhangzó szöveg:
A budapesti Deák tér néhány éven belül nem csak a felszínen, hanem a föld alatt is közlekedési csomóponttá alakul át. Harmincöt méter mélyen itt halad a Pestet és Budát összekötő metró útvonala. Tíz méterrel felette fut majd az új észak-déli metróvonal és itt találkozik, a meghosszabbított millenniumi földalatti a másik két ággal. Az észak-déli metró ebben az alagútban fut majd a Felszabadulás tér felé, ahol a metróépítéssel párhuzamosan átalakul a felszín is. A Rákóczi útról az Erzsébet híd felé és a Kálvin térről a Petőfi Sándor utca irányába közúti aluljárók teszik folyamatossá a forgalmat. Az észak-déli metró következő állomásán, a Kálvin téren is alaposan megváltozik a felszíni közlekedés rendje. A körforgalmat jelzőlámpás kereszteződések váltják fel. A gyalogosok számára pedig aluljárókat építenek. A Kun Béla téren, a metróépítés egyik legfontosabb Üllői úti munkahelyén két irányban fúrnak. Fúrópajzsokkal mintegy huszonöt méter mélységben, a Nagykörút irányába haladnak. Jelenleg a Szigony utca táján járnak. A Nagyvárad tér felé kézi fejtőgépekkel törnek utat a felszínre. A munkát a Nagyvárad tér és a Könyves Kálmán körút között már a felszínen végzik. [Kálmán Gábor mérnök]: "Itt készül el az első szakasznak az ideiglenes végállomása. A munka megkívánta azt, hogy először az alagút két szélső falát építsék meg réseléssel. Anélkül, hogy még a földet kiszedték volna az útpályából, két résfalat, betonfalat leengednek a földbe, körülbelül tizenöt méter mélyen, és a későbbiek során ez szolgálja az alagút falazatát. Ezután kerül sor a már így elkészült vasbeton fal közül a földnek a kiemelésére. Amikor ez is megtörtént, kerül erre a két vasbeton falra rá a födém és az útpálya ezután teljes egészébe helyreállítható. A Nagyvárad tértől már egész a kispesti végállomásig kéreg alatt fog haladni a metró."
Kivonatos leírás:
Kapcsolódó témák:
-
Szakmai címkék:
-
Kapcsolódó helyek:
-
Személyek:
-
Nyelv:magyar
Kiadó:Budapest Filmstúdió
Azonosító:MFH_1973_40-02