Inzertszöveg:
(Borsodi Ervin, Kiss I. György)
Elhangzó szöveg:
Ferihegy, az ország légikapuja a vakációt idén sem ismerte. Az év első nyolc hónapjában nyolcszázezer utas fordult meg itt és vette igénybe egyre korszerűbb szolgáltatásait. Az idén jubiláló repülőtér rég kinőtte már a gyerekcipőt, de átadásakor Európa egyik legmodernebb légikikötője volt. A ma sugárhajtású gépre szálló fiatal pilóták talán mosolyognak ezeken a légi batárokon, amelyekkel a szocialista légiközlekedés az első szárnycsapásokat megtette. Az idősebbek azonban ma is szeretettel gondolnak a becsülettel szolgált masinákra. A MALÉV egyik tapasztalt főpilótáját kísértük el kameránkkal. [Utaskísérő szinkron]: Jó reggelt kívánok hölgyeim és uraim! Frank Tamás repülőgépkapitány és személyzete nevében üdvözöljük önöket a Malév TU-154-es típusú repülőgépének fedélzetén a Budapest-Moszkva járaton. A repülési idő Moszkváig 2 óra 10 perc lesz. Magasságunk 11.000 méter, a repülőgép óránkénti átlagsebessége 900 km. Kellemes utazást kívánunk! És most ismerkedjünk meg a parancsnokkal! [Frank Tamás szinkron]: 1950-ben jegyeztem el magam a repüléssel. A főiskolai tanulmányok elvégzése után a vadászrepülőkhöz kerültem Kecskemétre, ahol különböző típusú vadászrepülőgépekkel végeztem a feladataimat. 1960-ban kerültem a Malév állományába. Mindazokat a típusokat, amelyek a Malévnál repülnek napjainkig, mindegyikkel dolgoztam. 1971-ben lettem gépparancsnok IL-18-on, amellyel berepültem úgyszólván az egész világot. Nagyon kedves volt számomra ez a típus. Nagyon jó tulajdonságokkal rendelkezett és rendkívül biztonságos, hosszútávon kellemes repülést nyújtó gép volt. A parancsnok bemutatja büszkeségét, a MALÉV új szerzeményét a TU-154 B-t: Ez a típus a Malév gépállományában jelenleg a legmodernebb repülőgép. Automatikus berendezésekkel vezérelhető és minden olyan berendezéssel felszerelve, amely kielégíti a mai modern repülés összes követelményeit. Ezen a típuson vagyok most gépparancsnok 1980. július 1-je óta. Nagy felelősséget jelent ezen a típuson dolgozni, amely körülbelül 150 millió Ft-ba kerül, és 150 személyt szállítunk a világ különböző pontjaira. A TU-154-es szemerkélő esőben landol az új seremetyevói repülőtéren és kisvártatva indul vissza Budapestre. [Frank Tamás szinkron]: A mai napunk nem fejeződik be, mert a budapesti leszállás után újra a gépre szállunk és Dubrovnikba fogunk repülni. Frank Tamás délutáni fordulója az Adriára tart tehát, mivel az égi és a földi országutakon a forgalom ősszel sem lankad.
Kivonatos leírás:
Kapcsolódó témák:
-
Szakmai címkék:
-
Kapcsolódó helyek:
-
Személyek:
-
Nyelv:magyar
Kiadó:Budapest Filmstúdió
Azonosító:MFH_1980_36-03