1980. szeptember
Magyar Filmhíradó36.
30 éves a Ferihegyi repülőtér 651 megtekintés, 0 hozzászólás, 0 megosztás
Több filmhír ebből a híradóból:

Adatlap

Inzertszöveg: (Borsodi Ervin, Kiss I. György)
Elhangzó szöveg: Ferihegy, az ország légikapuja a vakációt idén sem ismerte. Az év első nyolc hónapjában nyolcszázezer utas fordult meg itt és vette igénybe egyre korszerűbb szolgáltatásait. Az idén jubiláló repülőtér rég kinőtte már a gyerekcipőt, de átadásakor Európa egyik legmodernebb légikikötője volt. A ma sugárhajtású gépre szálló fiatal pilóták talán mosolyognak ezeken a légi batárokon, amelyekkel a szocialista légiközlekedés az első szárnycsapásokat megtette. Az idősebbek azonban ma is szeretettel gondolnak a becsülettel szolgált masinákra. A MALÉV egyik tapasztalt főpilótáját kísértük el kameránkkal. [Utaskísérő szinkron]: „Jó reggelt kívánok hölgyeim és uraim! Frank Tamás repülőgépkapitány és személyzete nevében üdvözöljük önöket a Malév TU-154-es típusú repülőgépének fedélzetén a Budapest-Moszkva járaton. A repülési idő Moszkváig 2 óra 10 perc lesz. Magasságunk 11.000 méter, a repülőgép óránkénti átlagsebessége 900 km. Kellemes utazást kívánunk! És most ismerkedjünk meg a parancsnokkal! [Frank Tamás szinkron]: „1950-ben jegyeztem el magam a repüléssel. A főiskolai tanulmányok elvégzése után a vadászrepülőkhöz kerültem Kecskemétre, ahol különböző típusú vadászrepülőgépekkel végeztem a feladataimat. 1960-ban kerültem a Malév állományába. Mindazokat a típusokat, amelyek a Malévnál repülnek napjainkig, mindegyikkel dolgoztam. 1971-ben lettem gépparancsnok IL-18-on, amellyel berepültem úgyszólván az egész világot. Nagyon kedves volt számomra ez a típus. Nagyon jó tulajdonságokkal rendelkezett és rendkívül biztonságos, hosszútávon kellemes repülést nyújtó gép volt.” A parancsnok bemutatja büszkeségét, a MALÉV új szerzeményét a TU-154 B-t: „Ez a típus a Malév gépállományában jelenleg a legmodernebb repülőgép. Automatikus berendezésekkel vezérelhető és minden olyan berendezéssel felszerelve, amely kielégíti a mai modern repülés összes követelményeit. Ezen a típuson vagyok most gépparancsnok 1980. július 1-je óta. Nagy felelősséget jelent ezen a típuson dolgozni, amely körülbelül 150 millió Ft-ba kerül, és 150 személyt szállítunk a világ különböző pontjaira.” A TU-154-es szemerkélő esőben landol az új seremetyevói repülőtéren és kisvártatva indul vissza Budapestre. [Frank Tamás szinkron]: „A mai napunk nem fejeződik be, mert a budapesti leszállás után újra a gépre szállunk és Dubrovnikba fogunk repülni.” Frank Tamás délutáni fordulója az Adriára tart tehát, mivel az égi és a földi országutakon a forgalom ősszel sem lankad.
Kivonatos leírás:
Kapcsolódó témák: -
Szakmai címkék: -
Kapcsolódó helyek: -
Személyek: -
Nyelv:magyar
Kiadó:Budapest Filmstúdió
Azonosító:MFH_1980_36-03

Címkék

-

Hozzászólások

Ehhez a filmhírhez még nem érkezett hozzászólás.
Új hozzászólás (1000/0 karakter)
Ha a filmhírrel kapcsolatban szeretné közzétenni véleményét, kérjük,
regisztráljon, vagy lépjen be az oldalra.

Ez a weboldal sütiket használ

Sütiket használunk a tartalmak személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához. Cookie adatkezelési tájékoztatónkat itt találhatja meg.

Megértettem