Inzertszöveg:
Ami egy színházjegy mögött van /ÁPISZ/ (Munkatársak: Gorbói Tamás, Kiss I. György, Székely Ferenc, Ónodi G. György, Kiss Gabriella, Zalányi Ferenc, Bakos Zsuzsa, Hollósy Tiborné)
Elhangzó szöveg:
Ezúttal is egy hír nyomában indultunk el. E szerint az ÁPISZ Kereskedelmi Vállalat komoly anyagi támogatást nyújt két fővárosi színháznak. [riporternő beszélget Kardos András igazgatóval]: " - Hát hogy van ez, most, amikor hát a gazdasági helyzetünk nem éppen a legrózsásabb? Bírják? - A kérdést úgy kellene föltenni inkább, hogy a vállalat reklámtevékenységének szerves része, az, amit a színházak szponzorálásával csináltunk. A Vígszínház esetében konkrét színdarabot, a Padlás című darabot szponzoráljuk, mintegy félmillió forint erejéig. - Hogy térül ez meg? - A szponzorálás kapcsán a vállalatról az elmúlt három-négy hónapban sokkal több különféle vélemény hangzott el, mint ami nekünk félmillió forintba kerülne egyébként, hogyha hirdetni akarjuk saját magunkat. A dolognak az az érdekessége, hogy a Vígszínház is és a József Attila Színház is a XIII. kerületben van. Mi a XIII. kerületben Közép-Európa legnagyobb papír-írószer áruházát építjük. - Honnan van ennyi pénze az ÁPISZ-nak? Már ne haragudjon meg a kérdésért, de kikívánkozik belőlem. - A vállalat 1985-86-87-ben a legkiemelkedőbb eredményeket produkálta a kereskedelmi ágazatban. - Na de miből jött? Nem mi fizetjük a vásárlók ezt a nagyvonalúságot? - A vállalatnak a forgalma az elmúlt években évi 25-30%-al növekedett. Ez önmagában egy rendkívül nagy nyereségnövekedést is takar. Ugyanakkor a dolog érdekessége az, hogy vásárlóink általában kiskereskedelmi hálózatunkat ismerik, ami viszont önmagában ráfizetéses. A nyereségünk viszont a nagykereskedelemből származik, aminek az az oka, hogy a nagykereskedést a kiskereskedelmi apparátusunkkal oldjuk meg, és ezáltal gyakorlatilag minimális költséggel tudjuk ezt biztosítani. - Amit Ön most itt elmond, az túlságosan szépnek hangzik, de vajon azok a hiánycikkek nem tudják befolyásolni, hogy ne legyenek? - Én azt hiszem, tudjuk befolyásolni, tekintettel arra, hogy jó néhány olyan cikk volt az elmúlt évben, ami lekerült a hiánycikklistáról. Többcsatornás beszerzési forrással, minél több ipari szállítócéggel történő kapcsolatfelvétellel, különféle kooperációkkal a tőkés importnak a kiváltására. Ezek azok a tényezők, amikkel alapvetően mi befolyásolni tudjuk a kínálatunkat. - Önök elég gyakran kedvezményt nyújtanak üzleteikben. - A vásárlók sokkal több árut visznek el eredeti áron, mint a vásári cikkekből és ennek a rentabilitását ez hozza magával. Mi igyekszünk nem várni arra, hogy valami történjen körülöttünk, igyekszünk a problémáinkat saját magunk megoldani." E gondolkodás jó példája egy új szolgáltatás. A vállalat egységcsomagokat állít össze, melyekkel megoldódhat a kistelepülések írószerellátása. [Kardos András]: "Kockázat nélkül nincs üzlet. Az a vállalat tud jól prosperálni, akinek van áruja. A vásárló oda megy be vásárolni, ahol egy normális kínálatot kap és válogatni tud esetleg még az engedményes ajánlatok között is." A képlet tehát egyszerű: ha van áru, jön a vevő is, ez pedig többletbevételt hoz a kereskedőnek. S a haszonból - mint láttuk - jut a vásárlóknak is, tehát mindenki jól jár. Így aztán az sem véletlen, hogy 1988-ban az ÁPISZ elnyerte a Kiváló Vállalat címet.
Kivonatos leírás:
Kapcsolódó témák:
-
Szakmai címkék:
-
Kapcsolódó helyek:
-
Személyek:
-
Nyelv:magyar
Kiadó:Budapest Filmstúdió
Azonosító:MFH_1988_19-02