Inzertszöveg:
Hungarocoop (Munkatársak: Gorbói Tamás, Zalányi Ferenc, Böjte József, Vékás Péter, Kiss Gabriella, Kátai Róbert)
Elhangzó szöveg:
Szélmalomharc vagy mérleghinta? Vajon melyik jellemzi inkább külkereskedelmünket manapság? Mert tudjuk, új stílus kell, és nem csak a divatbemutatón, hanem a piacpolitikában is. Példának a Hungarocoop standját választottuk az őszi BNV-n. A nevében is hazánk kooperáló szándékát jelző cég a rugalmasabban alkalmazkodni képes szövetkezetek külkereskedelmi vállalata. Dr. Török István vezérigazgatót éppen külföldi partnerei között találtuk. [dr. Török István]: "Hungarocoop Szövetkezet külkereskedelmi vállalat munkája két alaptevékenységre szorítkozik. Az első és a legfontossabb az, hogy dollár elszámolású exportot végezzünk. Ez széleskörű, elsősorban ruházatból áll, amely kb. 50-60 millió dollár egy évben, a többi rész mezőgazdasági és iparcikk. Másik a választékcsere, hisz valamennyien tudjuk, hogy ma a világba kereskedni csak úgy lehet, hogy ha nem csak eladni kívánunk, hanem vásárolni is. Ez elsősorban a szocialista országokra vonatkozik, de éppen úgy Jugoszláviára, amelyik az egyik legnagyobb olyan partner, aki ebben a választékcserében részt vesz." [cégvezető, magyar szinkron]: "Vállalatom, a jugoszláv Osijek-Export-Import cég a Hungarocoop egyik legnagyobb partnere. Tíz éve dolgozunk együtt, s forgalmunk minden évben nő. Nagyon meg vagyunk elégedve ezzel az együttműködéssel. Ebben a helyzetben fontos, hogy a két vállalat között minden évben nagyobb a forgalom az élelmiszerek területén, a bútorok területén, a bőr termékekben, cipőkben, kozmetikumokban és egyebekben." Ám az igazi megmérettetés az igényes nyugati piacon történik. Az angol partnernek jók a tapasztalatai. [cégvezető, magyar szinkron]: "Nagy Britanniából jöttem, a Double Knitting Company céget képviselem. Immár harmadik esztendeje kereskedem a Hungarocoopal. Tetszik a kollekció, igazán jó, amit csinálnak. Áruik jól eladhatók Angliában. Nagyon remélem, hogy a következő szezon is legalább olyan jó lesz, mint az előző. És még valamit el kell mondanom. A ruhák stílusa, szabása, vonalvezetése igen jó és én továbbra is bízom a sikeres angliai eladásokban." [dr. Török István]: "Az aktív piacpolitika megköveteli, hogy ne csak azt adjuk el, amit a vevő keres, hanem tudjuk, hogy mit fog a vevő keresni. Ehhez pedig ott kell lenni a helyszínen. Ennek érdekébe vállalatunk eldöntötte, hogy piaci hálózatát gyorsan bővíti. A legutóbbi időben ezért még néhány helyen irodát, illetve vállalatot alapítottunk, így az Egyesült Államokba és még ez évben Dubajban is alapítunk egy ilyen irodát." A Közös Piaci tagországok könnyűiparuk egy részét külföldre helyezik át. Tőkeexportjuk és a mi törekvéseink szerencsésen találkozhatnak. Nézzük, hogyan alkalmazkodik mindehhez egy szolnoki ruhaipari szövetkezet. Elnöke: Lafferton Lászlóné. [Lafferton Lászlóné]: "Termékeink 90%-át nem rubel elszámolású piacokon értékesítjük, és a forgalmat az utóbbi öt évben megháromszoroztuk. Az egyszerű bérmunkától a gazdasági társuláson át a kooperáción keresztül jutottunk el ma a legmerészebb gondolatig, a vegyesvállalat alapításáig. Termékeink exportképességét, a vevők minőségi igényeit csak megfelelő technikával, technológiával lehet kiszolgálni." Sajnos az alacsony technikai színvonal az export növelésének gátja, és így az egyik legjobb megoldás a külföldi tőke bevonása lehet. A társasági törvény teret nyithat ezért nemcsak a ruhaipar, de az egész népgazdaság fazonigazításának.
Kivonatos leírás:
Kapcsolódó témák:
-
Szakmai címkék:
-
Kapcsolódó helyek:
-
Személyek:
-
Nyelv:magyar
Kiadó:Budapest Filmstúdió
Azonosító:MFH_1988_41-01