Inzertszöveg:
Hidépitők május 1.-ért [Borsodi Ervin, Berek Oszkár, Macskási János. Török Vidor, Nagy László]
Elhangzó szöveg:
Budapesten rövidesen elkészül a hatodik Duna-híd, amely a Boráros teret köti majd össze a Móricz Zsigmond körtérrel. Ez a híd szabad szereléssel épül. Lényege, hogy a már beszerelt sok száz tonna súlyú alkatrészek alátámasztás nélkül lebegnek a meder felett. Az ujjabb (sic!) főtartók számára csak a meder közepén kell cölöpökből készült segédpillért építeni. Medve György sztahanovista ács büszkén jelenti brigádja nevében Perényi építésvezetőnek, hogy a segédpillér építése a magas vízállás ellenére is tervszerűen halad. A 40 tonna súlyú, 24 méter hosszú alsó övrudat az Ady Endre úszódaru illeszti helyére. A főtartó szerelői - a sztahanovista Rákosi brigád tagjai - május 1-re már a következő segédpillér felett dolgozak, hogy ez év végére átadhassák az elkészült új hidat.
Kivonatos leírás:
A félkész Petőfi híd képe észak felől nézve (háttérben a Gellért-egy, a Szabadság szobor, a Szabadság híd és a Műegyetem épületei). Cölöpverés géppel. Medve György ácsmester és Perényi Miklós építésvezető mérnök egyeztetnek a terepen. A cölöpverő gép működtetése (közelképek). Az Ady Endre úszódaru segítségével a munkások hídelemet építenek be (láthatók a Gellért-egy, a Szabadság szobor, a Szabadság híd, a Műegyetem és a Gellért Szálló épületei).
Kapcsolódó témák:
-
Szakmai címkék:
-
Kapcsolódó helyek:
-
Személyek:
-
Nyelv:magyar
Kiadó:MHDF
Azonosító:mvh-52-17-01