1973. augusztus
Magyar Filmhíradó35.
Ikarus-történet 3. rész 1716 megtekintés, 0 hozzászólás, 3 megosztás
Több filmhír ebből a híradóból:
123

Adatlap

Inzertszöveg: A magyar autóbusz III. (Fehéri Tamás)
Elhangzó szöveg: Az egész világon egyre jobban fejlődik a közúti közlekedés. Nagy tért hódítanak az autóbuszok. Magyarország autóbusz-gyártása előkelő helyet foglal el Európában. Évente több autóbuszt készítünk, mint például Olaszország vagy Franciaország. A magyar autóbusz-termelés mintegy 90%-át exportáljuk. A világ negyven országában közlekednek Ikarus buszok. Legbiztosabb piacunk a Szovjetunió és a Német Demokratikus Köztársaság. Mindkét országban már több, mint tízezer magyar autóbusz közlekedik. S a következő évekre is ők a legnagyobb vásárlók. Az Ikarus a világ nagy cégeivel kooperációban is készít buszokat. Steyer alvázra épített Ikarus karosszéria. Stockholm utcáin megszokott látvány a Volvo-Ikarus autóbusz. A másik svéd gyárral különleges, nagyméretű csomagtérrel készült a Scania-Ikarus autóbusz. A luxus távolsági buszokban a jó szellőztetés mellett hűtőszekrény és toalett is szolgálja az átlagon felüli kényelmet. Az Ikarust ma a világ legjobb buszai közé számítják. Hogyan tudjuk ezt az előkelő helyet a jövőben is megtartani? [Somogyi Gábor, gyártmányfejlesztési igazgató]: "Mivel a 200-as család autóbuszai a mai követelményeknek megfelelnek és modernnek számítanak, a gyártmányfejlesztőknek már ma kell gondolniok arra, hogy az 1980-as évek tájékán milyen új típussal fognak előjönni. Olyan követelményeket is ki kell elégíteni, mint például a balesetbiztonságra való törekvés, a környezetvédelem és egy sor egyéb olyan feltétel, amelyek a jármű kényelmét s további utasbiztonságát fokozzák." Az egyik feladat tehát a busz csendesítése. A váz teljes belső felületét szigetelő műanyaggal töltik ki. Jut belőle a sárvédő belső részébe és a lépcsők aljára is. A busz padlózatát több réteg szigetelőlappal fedik be. Így szendvics-szerűen alakítják ki. A kísérleti buszban a padló alatti motort nem ilyen lappal borítják, hanem a fedelet hangszigetelővel is kibélelik. Az így szigetelt busz már a következő évek szigorúbb csend-normáinak is megfelel. A legfőbb dolog az utasok biztonsága. A jövő buszának talán olyan lökhárítója lesz, amelyet különleges folyadékkal töltenek meg, ez ütközés esetén összenyomódik, és lassan kifolyik. Közben az ütközés energiáját lecsökkentve, magát a buszt és utasait is megvédi. A tető szilárdsága is az utasok biztonságát szolgálja. A tetőlemez-hegesztő célgép drága dolog, de a nagy sorozat miatt kifizetődő. A minőség és a tartósság viszont, amit a drága gép eredményez, sokat megér. Vajon mit bír ki a gondosan készített autóbusztető? Az Ikarus gyár kísérletképpen legurított a mélybe egy autóbuszt. Nézzék meg lassított felvételen, hogy mi is történt a kísérleti busszal? Jól látható, hogy a buszon a deformáció alig okozott kárt, így az utastér alig szenvedett sérülést. S ez nem is a jövő, hanem már a jelen. Hiszen a 200-as típuscsalád buszai már ma is ilyen tetővel készülnek. Csendesség, biztonság, megbízhatóság, kényelem. Az Ikarus új buszai ezekkel a jó tulajdonságokkal is rendelkeznek. S az export mellett már mind többet látunk belőlük itthon is.
Kivonatos leírás:
Kapcsolódó témák: -
Szakmai címkék: -
Kapcsolódó helyek: -
Személyek: -
Nyelv:magyar
Kiadó:Budapest Filmstúdió
Azonosító:MFH_1973_35-02

Címkék

-

Hozzászólások

Ehhez a filmhírhez még nem érkezett hozzászólás.
Új hozzászólás (1000/0 karakter)
Ha a filmhírrel kapcsolatban szeretné közzétenni véleményét, kérjük,
regisztráljon, vagy lépjen be az oldalra.

Ez a weboldal sütiket használ

Sütiket használunk a tartalmak személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához. Cookie adatkezelési tájékoztatónkat itt találhatja meg.

Megértettem