Inzertszöveg:
Épülő, új autópályák (Szabó László, Sziklay Kornél)
Elhangzó szöveg:
Mint a térkép mutatja, Magyarország közlekedés-földrajzilag központi helyen fekszik. Az Európában kiépülő autópálya-hálózat sok fontos vonala érinti hazánkat. De ez csak egyik indoka nagyszabású útépítkezéseinknek. A másik: a hazai közúti forgalom robbanásszerű növekedése. Hogy mekkora könnyebbség a forgalomban az autópálya, azt az M7-esen közlekedő autósok a tapasztalatból tudják. De az M7-es még csak az első fecske. Tatabánya és Győr között félszélességben már elkészült az M1-es sztráda is, valamint a második pálya műtárgyai: az áthidalások, átereszek, csatornák. Budapest-Bicske között megkezdődött a második pálya építése is. Az M1-esnek két neve van: E5-nek is ismerjük. Az E betűjelzés az Európa-úthálózathoz való csatlakozás jele. Ez az autópálya folytatódik majd Kecskemét, Szeged és a déli határ felé. Budapest határában megkezdődtek építésének előkészítő munkálatai. Első szakaszát, a jelenlegi országúttól eltérő nyomvonalon, teljesen kész állapotban 1985-re tervezik átadni. Az autópálya-építés nem olcsó dolog. Kilométerenként átlagosan egy hidat kell építeni, 80-150.000 köbméter földet megmozgatni, tízezer tonna aszfaltot elteríteni. A költség kilométerenként 50-70 millió forint között mozog. De ennek ellenére az útépítés a fejlődés jegyében nemcsak elkerülhetetlen, gazdaságos is. Az M3-as a borsodi iparvidék és az észak-keleti határ felé vezet majd. Az építők itt a Gödöllő-Hatvan közötti szakaszon dolgoznak. Az M3-as pálya Magyarország legzsúfoltabb útvonalát szabadítja meg a közlekedési dugók, balesetveszélyes helyzetek gondjaitól. Az új M3-as Bag községnél keresztezi hazánk legnagyobb forgalmú vasútját, a Záhony-Miskolc-Budapest főútvonalat. Itt épül a magyarországi autósztrádák jelenlegi legnagyobb hídja. A Budapest-Gödöllő közötti első pályaszakasz átadását 1978 őszére tervezik.
Kivonatos leírás:
Kapcsolódó témák:
-
Szakmai címkék:
-
Kapcsolódó helyek:
-
Személyek:
-
Nyelv:magyar
Kiadó:Budapest Filmstúdió
Azonosító:MFH_1977_48-01