1984. január
Magyar Filmhíradó2.
50 éves a budapesti trolibusz 751 megtekintés, 0 hozzászólás, 1 megosztás
Több filmhír ebből a híradóból:

Adatlap

Inzertszöveg: A trolibusz évfordulója (Borsodi Ervin, Kiss I. György)
Elhangzó szöveg: [Kazal László a Troli-trolibuszra vártam én című dalt énekli szinkron] Ha dalba foglalják, népszerűségét mutatja. Éppen egy évszázada szerkesztette meg Werner von Siemens az első őstrolibuszt. Budapesten ötven éve, 1933 telén helyezték üzembe. [Részlet a Magyar Világhíradó 1933. decemberi számából szinkron] "Méltóságos vezérigazgató, igen tisztelt Uraim! A székesfőváros polgármesterének a nevében ezt az új közlekedési eszközt a rendeltetésének átadom. Éljen! Éljen! Éljen!" A 7-es, amelyet már akkor is trolinak becéztek, Óbudán járt egy három kilométeres szakaszon. A háborúban elpusztult a kocsipark, de 1949 végén ismét feltámadt a pesti troli. A szovjet gyártmányú kocsik a Parlament és a Városliget között közlekedtek. Vitáztak jövőjéről is, de a troli a gyakorlatban bizonyította életképességét. [Riss Jenő műszaki igazgató szinkron]: "A villamosmeghajtású járműveken belül a trolibusz zajtalansága, energiatakarékossága és egyéb más előnyei miatt a 75-81-es időszak között megduplázódott a trolibusznak a felsővezeték, illetve az útvonal hossza és a jármű darabszáma 153-ról 250-re emelkedett. Budapesten kívül Szegeden már több vonal készült el." Ahol a Belvárost köti össze, a Tisza-hídon keresztül Újszegeddel. A troli is állandóan korszerűsödik: a legújabb modell tirisztoros vezérlésű, az Ikarus és a Ganz Villamossági Gyár együttműködésének közös terméke. A mintapéldányt már a forgalomban tesztelhetik. [Trolibusz vezető nő szinkron]: "Az EKISZ-nél dolgoztam, mint női szabó. Mindig szerettem volna járművet vezetni és adódott egy lehetőség. Szeretem a trolivezetést és ha jóval többet keresnék a szakmámba, akkor se mennék vissza varrni. Mer jó, mer változatos, mer csodálatos. Minden megállóban új van. Ha ugyanannyi munkát, anyagiakat fordítanának a trolibuszok karbantartására és az utakra, mint amennyit az autóbuszokéra, akkor sokkal jobb lenne a menetszázalékunk. Kevesebb lenne a meghibásodásunk. Sajnos mi ezzel hátrányban vagyunk. Amíg a buszokat 3 évenként, 5 évenként cserélik, addig a trolik 6-8-10 évesek." [Riss Jenő műszaki igazgató szinkron]: "Ami a jövőt illeti, előkészülünk arra, hogy 85 és 90 között egy újabb nagyobb lépést tegyünk a járműparknak a megújításával és további vonalak megnyitásával." A 12 budapesti vonalat naponként háromszázezren veszik igénybe. A fejlesztés gátja a munkaerőhiány. A népszerű trolihoz nemcsak utas kell, de vezető is.
Kivonatos leírás:
Kapcsolódó témák: -
Szakmai címkék: -
Kapcsolódó helyek: -
Személyek: -
Nyelv:magyar
Kiadó:Budapest Filmstúdió
Azonosító:MFH_1984_02-03

Címkék

-

Hozzászólások

Ehhez a filmhírhez még nem érkezett hozzászólás.
Új hozzászólás (1000/0 karakter)
Ha a filmhírrel kapcsolatban szeretné közzétenni véleményét, kérjük,
regisztráljon, vagy lépjen be az oldalra.

Ez a weboldal sütiket használ

Sütiket használunk a tartalmak személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához. Cookie adatkezelési tájékoztatónkat itt találhatja meg.

Megértettem