Inzertszöveg:
Készítette: Purczel Miklós
Elhangzó szöveg:
A Beszkárt bemutatta a sajtónak műszaki újításait. Új csővázas üléseket alkalmaznak a nehézkes régi ülések helyett. A csővázas ülések kényelmesek, olcsóbbak és könnyebbek az eddigieknél, így az autóbusz több utast tud szállítani. A gázolások elhárítására fémből készült mentőszerkezettel szerelik fel a kocsikat. A vezető zavartalan munkájának biztosítására korláttal védett, rögzített vezetőüléssel látták el a villamosokat. Fellner Jenő vezérhelyettes és Millok Sándor elnök megmagyarázzák a villamos újításait. A vezető mikrofonon keresztül jelzi az indulást és mondja be az indulások nevét, melyet a kocsiban elhelyezett hangszóró továbbit a közönséghez. Jelzőtükör mutatja hogy befejeződött-e a le- és felszállás. Kopta Károly főtanácsos balesetelhárítási szempontból mutatja be a gombnyomásra nyíló és záró ajtók előnyeit, amelyek a lépcsőt takarva lehetetlenné teszik a lógást. Szécsényi vezérhelyettes, Maróti Károly és Tóth Mihály magyarázzák az ülőkalauznál a közönség jegyváltását. Hátul kell felszállni, a jegyet rögtön megváltani, vagy kezeltetni, és elől, vagy középen leszállni. Itt láthatjuk Budapest új villamos kocsijait. Figyeljük, hogyan közlekedjünk rajta.
Kivonatos leírás:
Autóbusz külső. Csővázas ülések az utastérben. Fellner Jenő vezérhelyettes és Millok Sándor elnök mutatja be a villamos újításait. A villamosvezető az új védőkorlátos vezetőülésében ül. Érkező villamos. Üres villamosbelső. A villamosvezető a mikrofonba beszél. A villamoson elhelyezett hangszóró. Az új típusú villamosajtó becsukódik. Kopta Mihály, miniszteri tanácsos bemutatja az újításokat. Az ülőkalauz munkában: jegykezelés. Villamosról leszálló utasok.
Nyelv:magyar
Kiadó:Magyar Filmipari R.T.
Azonosító:mafirt_kronika-094-04