Inzertszöveg:
Épül a földalatti (Takács Gábor, Szvoboda László)
Elhangzó szöveg:
Fővárosunk több pontján épül a földalatti gyorsvasút, mely nagymértékben meggyorsítja majd Budapest közlekedését. A Déli pályaudvartól a Népstadionig tizenhat percre csökken az utazás ideje. A földalatti gyorsvasút legujjabb (sic!) munkahelyén, a Kerepesi út alatti szakaszon is épül már a menetiránynak megfelelő két alagút. A választási békeversenyben az akna dolgozói 123%-os teljesítményt értek el. Vidéki István és Csóti István sztahanovista vájárok keményen harcolnak minden méter előrehaladásáért. Hajdu Barna műszakvezető mérnök kijelöli az iránytáróban a pajzs útját. Az első hazai gyártmányú fúrópajzs 300 atmoszféra nyomással tör utat. Közvetlenül a fúrópajzs után halad a szovjet gyártmányú tübbingrakó gép. Ezt a munkát Felső Imre sztahanovista keszonmester irányítja. A Kelemen brigád csavarokkal rögzíti a vas tübbingeket, melyek az alagút belső burkolatát alkotják. A Ganz Vagongyárban elkészült a földalatti gyorsvasút első szerelvénye. A szovjet tapasztalatok felhasználásával készült, kétszáz személyt befogadó kocsik az ötéves tervben a főváros dolgozóit szállítják már a földalatti gyorsvasút első szakaszán.
Kivonatos leírás:
Animációs térkép a budapesti M2-es (kelet-nyugati) metróvonal állomásairól. Építkezés az alagútban, a Kerepesi útnál (fúrógépekkel dolgozó vájárok, a kitermelt kőzet szállítása csillékkel, a pajzs útjának kijelölése teodolittal, a fúrópajzs üzemben, az alagút gépi burkolása (tübbingek berakása, majd összecsavarozása). Metrókocsik (P1-P2 jelű próbaszerelvények) gyártása a Ganz Vagongyárban (kaszni alvázra emelése daruval, az utasterek kialakításán dolgozó lakatos szakmunkások).
Kapcsolódó témák:
-
Szakmai címkék:
-
Kapcsolódó helyek:
-
Személyek:
-
Nyelv:magyar
Kiadó:MHDF
Azonosító:mfh-53-20-01