Inzertszöveg:
Repülők jubileuma (Borsodi Ervin, Kiss I. György)
Elhangzó szöveg:
Leszálláshoz készül a Ferihegyi repülőtéren korunk egyik technikai csodája a hangsebességnél kétszeresen gyorsabban száguldó TU 144-es óriásgép. A gép súlya több mint 100 tonna. Földetérés után a fékezést ez a két ejtőernyő segíti. Később tőlük is megszabadul az óriásgép. A TU 144-es a felszabadulás utáni polgári repülés 25 éves jubileumának köszöntésére érkezett hazánkba. Hajdan még a Budaőrsi repülőtérre érkeztek a gépek. 1946 tavaszán indult a szovjet segítséggel létrejött repülőjárat a MASZOVLET első gépe. Az első stewardessek. Budapest ekkor még ki sem heverte a háború pusztításait, úgyszólván minden közlekedési útvonalunk használhatatlan volt. Az első Debrecenbe érkező légijáratot elkísérte Bebrics Lajos, akkori közlekedési miniszter is. Igazi hőskor volt ez. Az ötvenes évek elején már Ferihegyről startoltak a MALÉV első gépei. Jelenleg 27 ország 36 városával tart kapcsolatot a Magyar Légiközlekedési Vállalat. Megszületése óta éppen hússzorosára nőtt a forgalma. Földvári László miniszterhelyettes köszöntötte a jubileumi ünnepségre érkezett szovjet repülős vendégeinket. Dr. Csanádi György közlekedési és postaügyi miniszter kitüntetéseket adott át légiközlekedésünk szovjet és magyar veteránjainak. A legifjabb testvér a TU 144-es óriásgép eközben az érdeklődők tízezreinek látogatását fogadta. A méreteire legyen jellemző ez a néhány kép. A 63 méter hosszú gép 140 utast fogadhat be. Az utastér egyrészét most még az ellenőrző műszerek foglalják el. Mindössze hárman irányítják a gépóriást. A parancsnok Kozlov kapitány a Szovjetunió Hőse. És újra startol a TU-144. A gép a Budapest-Moszkva közötti utat nem egész 45 perc alatt teszi meg.
Kivonatos leírás:
Kapcsolódó témák:
-
Szakmai címkék:
-
Kapcsolódó helyek:
-
Személyek:
-
Nyelv:magyar
Kiadó:Budapest Filmstúdió
Azonosító:MFH_1972_41-01